Wednesday, January 19, 2011

Boria USIM... patutkah?

Berat rasa hati ni....

Paklang ni belajar kat UPM.
tapi sejak dulu lg rasa sangat teringin nak menjadi sebahagian dari institusi yang bergelar islamic university macam UIA dan USIM ni.

tapi, entah lah. hati ni rasa sedikit terluka dengan macam2 perkara yg terjadi ni. dan melihat mahasiswa/siswi yg belajar di sana. paklang tak salahkan sapa2.. sbb orang yg masuk universiti semuanya dah besar2, pandai dan boleh berfikir dengan baik.

bukan apa, dengan adanya perkataan "islam" di dalam nama universiti tersebut sudah memberikan rasa hormat pada diri orang luar seperti paklang ni.
Tapi, program seperti ini sedikit sebanyak mengguris hati paklang yang amat menghormati USIM ini.

Hmmm.....

Apa yang terjadi, sudah terjadi. Cuma apa pengajaran yang kita dapat dari kesilapan ini.
Yang di kritik di harap jangan melenting... kerana paklang sayangkan USIM. dan UIA dan institusi yang seangkatan dengannya.

Diharapkan agar dapat mempertahankan nama "islam" yang ada di nama USIM ini. biar apa pun orang kata.


Bak kata pepatah,

GENGGAM BARA BIAR SAMPAI JADI ABU.....

sekali sudah nama 'islam' dicatatkan, pertahankan biar pun apa pun risikonya.
Kerana harus di ingat, agama ISLAM itu sendiri untuk di tegakkan telah mengalirkan darah ramai para sahabat, dan terutamanya nabi junjungan mulia, Nabi Muhammad SAW. Jadi, janganlah sewenang-wenangnya kita berlepas tangan kerana mahu tidak mahu, kita pasti akan dipersoalkan di akhirat kelak.

Wallahua'lam.

1 comment:

  1. gambar boria tersebut tidak diletakkan sebab sakit mata rasanya nak tengok.

    harap maklum.

    ReplyDelete

Islamic Calendar

Alhamdulillah....

Bersyukur kepada Allah S.W.T. yang memberi taufiq dan hidayah-Nya kepada kita. Dalam dosa dan kesalahan yang kita lakukan sehari-hari Allah tetap tidak mengazab kita yang masih hidup ini. Cuba bayangkan umat terdahulu, mereka berbuat maksiat, kejahatan dan sebagainya. Apa yang mereka dapat? Mereka diazab Allah dimuka bumi ini lagi.. Firaun, tenggelam dalam laut. Qarun, disedut kedalam bumi bersama hartanya. Semua telah di ceritakan dalam Al-Quran, untuk kita ambil ikhtibar. Sedarlah...... Allah masih memberi kita peluang, gunakanlah sebelum terlambat. Janganlah sudah di dalam kubur baru menyesal. Penyesalan itu dah tak berguna lagi...