Wednesday, February 24, 2010

Mana hantu - Edisi siasat

Pencarian hantu bermula lagi, saja tetiba nak jadi Ghostbuster (betul ke eja ni?).
Ingat pak lang takut sgt ke kat hantu (Err... x mo riak, x mo riak... jumpa kang naya...)..

Dan kali ni pak lang sendiri menjelajah setiap sudut dan lorong (web) untuk mencari hantu2 yang berkeliaran di luar sana.. (Takut la pulak, cari kat web je la)

Senarai hantu yg berjaya pak lang tangkap..


HANTU UNDI

Hantu ni biasanya menjalar dan berterbangan di tempat pilihan raya berlaku.
Hantu ini sentiasa berpindah randah secara berkumpulan dan meng"hisap darah" golongan2 kaya yang sentiasa memberi mereka makan.









HANTU DADAH

Hantu ni x kira siang atau malam suka merayau di lorong2 gelap atau rumah2 kosong. Sekarang dia dah makin suka meragut beg2 yg bergantungan di tangan sbb x cukup makan. BEWARE!!











HANTU DUIT

Hantu ni jenis suka amik duit orang. Tak kira la mangsa dia hensem ke tak, comey ke tak, janji diorang ni ada duit. Makan rasuah, terima rasuah, jual body, jual brendi, jual kacang bendi (eh, yg ni xpe, halal), dan yg seangkatan dgn nye.. maksudnye, makan duit haram la. Ish3.. x paham2.








Pepun.. Hantu2 ni walaupun dah di kenali akan kejahatan/keburukan perangai mereka, TAPI..

Sekiranya mereka bertaubat dengan taubat nasuha dan tidak mengulangi perbuatan tu lagi, InsyaAllah, Allah ampunkan mereka dengan kasih sayang dan rahmat-Nya. Kalau tak... takut2 ke neraka perginya. Na'uzubillah...


Contoh gambaran kena siksa.. (walaupun kita x mampu menggambarkan). Cuma yang pasti siksaan kat neraka jauh33333333333x lebih dahsyat daripada gambar ni..

Ada Brani? xde pasal, cari pasal... Bang bang boom (eh, salah iklan ni..)







~~~~~ Dah la, korang cari la hantu2 lain sendirik. malas la pulak nak cari dah.

Pak lang - Amal makruf nahi munkar!!

2 comments:

  1. Betul Pak Lang...
    Ni la hantu yg sebenar2nya...

    ~Mocta~

    ReplyDelete
  2. hantu lagik?

    ~hantu eskrim yg xsuka soya~

    ReplyDelete

Islamic Calendar

Alhamdulillah....

Bersyukur kepada Allah S.W.T. yang memberi taufiq dan hidayah-Nya kepada kita. Dalam dosa dan kesalahan yang kita lakukan sehari-hari Allah tetap tidak mengazab kita yang masih hidup ini. Cuba bayangkan umat terdahulu, mereka berbuat maksiat, kejahatan dan sebagainya. Apa yang mereka dapat? Mereka diazab Allah dimuka bumi ini lagi.. Firaun, tenggelam dalam laut. Qarun, disedut kedalam bumi bersama hartanya. Semua telah di ceritakan dalam Al-Quran, untuk kita ambil ikhtibar. Sedarlah...... Allah masih memberi kita peluang, gunakanlah sebelum terlambat. Janganlah sudah di dalam kubur baru menyesal. Penyesalan itu dah tak berguna lagi...