Sunday, August 30, 2009

Menarik sauh - Pelayaran ke alam fantasi beradabtasikan dunia realiti...

"Wahai anak kapalku sekalian, kita akan memulakan pelayaran kita hari ini. Kita akan melanggar ombak dan badai, ribut dan taufan, petir dan halilintar.. Bahkan tsunami juga mungkin kita hadapi. Tapi... jangan kamu takut atau gentar. Kerahkan seluruh tenagamu, akalmu dan ilmu... dan sabar serta tawakkal kepada Allah. InsyaAllah.. Kita akan sampai ke Pulau Syurga.."

Anak-anak kapalku yang hanya beberapa orang mendengar dengan penuh kusyuk dan dengan mata yang bersinar-sinar, penuh pengharapan. Pok Chick, Syahrom, Mushtar, Amy Hadede, dan Dos. Ini saja anak kapal yang aku ada, merangkap teman seperjuanganku belayar sejak sedekad yang lalu..

Dan... aku, pak lang biotik.... ahhh... itu namaku di daratan realiti. Di sini anak-anak kapalku memanggilku, Professor atau singkatannya Prof. (Prof?? hahaha... persetankan dengan kata-kata orang. Ini kapal aku.. aku ketua... Suka ati aku la nak anak kapal panggil aku apa pun.. Haha.. Peace!!)

Oh... lupa nak bagitau. Sekarang ni bulan ramadhan. Kami nakbersahur sekejap.

Kapal auto-mode....

No comments:

Post a Comment

Islamic Calendar

Alhamdulillah....

Bersyukur kepada Allah S.W.T. yang memberi taufiq dan hidayah-Nya kepada kita. Dalam dosa dan kesalahan yang kita lakukan sehari-hari Allah tetap tidak mengazab kita yang masih hidup ini. Cuba bayangkan umat terdahulu, mereka berbuat maksiat, kejahatan dan sebagainya. Apa yang mereka dapat? Mereka diazab Allah dimuka bumi ini lagi.. Firaun, tenggelam dalam laut. Qarun, disedut kedalam bumi bersama hartanya. Semua telah di ceritakan dalam Al-Quran, untuk kita ambil ikhtibar. Sedarlah...... Allah masih memberi kita peluang, gunakanlah sebelum terlambat. Janganlah sudah di dalam kubur baru menyesal. Penyesalan itu dah tak berguna lagi...